16 February 2009

TIPS KEJAYAAN HUTH

Beliau telah berkongsi 2 petua untuk memperolehi kejayaan. Katanya, cuma 2 sahaja petua untuk mencapai kejayaan dan tidak lebih daripada itu. Namanya dalah Hunt. Beliau asalnya merupakan seorang petani kapas.

Beliau hampir gagal dalam perniagaan semasa berumur 32 tetapi bangkit semula dan berjaya memperolehi lebih daripada 1 billion pada umur 56. Satu jumlah yang mengliurkan. Beliau merupakan billionaire minyak daripada Texas..Haa taknak dah cakap banyak apa lagi.. mari kita lihat petuanya.

Petua pertama : Tentukan apa sebenarnya anda mahu.

Menurut Hunt ini merupakan titik pertama kejayaan. Tetapi ramai gagal melakukannya. Mereka tidak tahu apa sebenarnya yang diingini oleh mereka. Sebab itulah mereka gagal. Mereka tidak tahu apa yang sebenar mereka mahu. Mereka mahu banyak perkara yang baik dalam kehidupan tetapi tidak dapat membezakan apa yang betul-betul yang menjadi keutamaan dalam hidup mereka.

Petua kedua: anda mesti tahu harga untuk mencapainya.

Menurutnya, ramai mahukan kejayaan. Tetapi malangnya mereka tidak sanggup membayar harga yang sepatutnya. Sebab itulah walaupun ada yang telah berjaya melepasi petua pertama gagal untuk melakukan petua kedua. Mereka tidak sanggup melakukan apa yang diperlukan. Usaha untuk mendapatkan RM1juta tidak sama dengan usaha mendapatkan RM1 ribu.


p/s= jom sama sama praktikkan.selagi ada ilmu saya akan sampaikan..

0 SILA KRITIK: