12 August 2009

Tuesday is the bad day Chinese auntie said-part 1


salam..apa khabar kawan semua..masih terngiang2 kata kata auntie time aku buat praktikal kat MINDEF.."aiyaa..hali selasa manyak bad luck..lu kalau mau buat bi9sness aa jangan buat hali selasa...hari khamis x apa..ada ong..itu pasal olang cina tlak bukak kedai ali selasa".

Selasa lepas aku bangunpepagi siap makan then kul 8 aku kuar..objektif adalah untuk post report praktikal yang blom antar lagi..pagi tue satu kedai xde..aku x print muka surat depan..bila pergi je kedai pc baru format la..macam2..haduh.lepas setel satu masalah..aku pun ng beli sampul pos ekspres nak post report..pergi je kat post opis The Curve..sampul habes..adehh...last2 aku naik bas ke kl kat pejabat pos besar kat daya bumi....

balik je dri kl aku siap dah nak post kat pondok pos dpn rumah..dh xde pondok pos..cet..bile masa kene tebang....jadi hari esoknya aku terpakse ke pos opis the curve balik..mmg suey le...

hari selasa petang lepas setel semua,aku g pejabat wealth advisor consultant nak cari keje..aku kenal dgn kak noli kire boss le...umor 26 consultant wealth advisor pangkat Agency manager...aku kire downline dia yang datang cari dia mintak keje..so skrg dia dlm proses nak trunkan ilmu dia kat aku...sbb banyak downline dia x sempat belajar dri dia sbb dh de keje tetap..

nway cerita bad day x abes sampai sini sambung part kedua plak ye..

salam.

0 SILA KRITIK: