12 August 2009

Tuesday is the bad day Chinese auntie said-part 2

salam...

aku makin jarang tulis artikel pasal financial..ntahle banyak sangat nak kongsi tapi aku cume dapat spend 1 jam je kat cc..mau tetibe datang MBPJ serbu..aku plak yg kene angkut skali..dah le rupe cam dak sekolah lagi...

apepun aku cuyme bagi suggestion , banyyakkan membaca pasal kewangan, baca sikit pun xpe..yang penting baca..xde stok nak beli pun xpe..cari je artikel kat tenet..berlambak..

ok...aku nak cerita story sedih part 2.

semalam hari rabu aku bangun pagi nak teman adik mintak sign pemgetua dia utk pengesahan ptptn (barumasuk UNISEL sem 2 dh) so aku pun setel la ..ikut..siap bawak dokumen aku untuk photostat (nak amek exam jadi wealth advisor consultant)..memang bosan la tggu lama giler kat sekolah dia(karenah birokrasi)..bile kuar pagar rupenyer x setel lagi..so aku ckap aku nak bawak kereta(dh le xde lesen)...destinasi tmpt keje ayah aku utk dpt sign dia..

oleh itu bad story bermula..aku kemalangan..bergesel dengan merc ..memang hidup dh gelap beb..dua option je dia bagi..(balai atau bayar kos repair)..

tapi alhamdulillah lastly setel..aku x tau camne leh setel.tapi kesimpulanya pandai2 le nak berkomunikasi..selamat aku..

huh..balik aku x citer..senyap je..

lepas balik aku dpt call dri kak noli suh dtg siap dgn dokumen..aku dtg n buat xde pape berlaku..just fokus pasal training dgn dia pasal Unit Amanah.Bantyak aku belajar dri kak noli nie pasal Unit Amanah. lepas abes discuss dlm kul 5 ptg. dia ajak teman celebrate besday client dia pakman kat Eistan Hotel pj . beberapa lg orang yang kak noli kenalkan ialah dato' razali, en peter, en amir , en lim dengan anak dia(doktor baru balik dri blajar medic).

kesimpulan ..hari semalam banyak aku belajar ...dari kes langgar kete..sampai le bab belajar pasal Unit Amanah nie..then cara nak communicate dgn client..

nway.gud luck for everybody..

salam..


0 SILA KRITIK: