07 August 2009

memori lalu menjadi kenangan PALAPES intake 28

Salam...apa habaq anda semua...alhamdulillah abes gak praktikal kat Mindef..memori selama 3 bulan menjadi kenangan...

Nway..untuk tread kali ini aku nak citer tyme kat UTM Skudai pada bulan jun yang lepas .Nak tahu ada apa..yaaa...2 minggu dari 5 Jun sampai 20 jun adalah minggu minggu terakhir bg pegawai kadet PALAPES setiap universiti dri 3 peringkat perkhidmatan (udara, darat dan laut) berkumpul untuk pentauliahan diraja sempena pemberian pangkat sebagai Pegawai Muda yang berstatus Leftenan Muda.

2 minggu tersebut merupakan latihan kawad yang konsisten untuk penyatuan kawat untuk hari istiadat. apa komen yang boleh aku bagi ialah macam arang. pagi kawad, petang kawt..xde rehat..2 minggu itu sahaja. Latihan kawat tersebut disertai lebih 1000 pegawai kadet dan diketuai ole Sarjan Mejar Rejimen UKM (kalau x silap). ade la jugak jurulatih2 lain. tiap2 hari mesti ade yang tumbang, wahahaha..aku plak penah bershuffle dalam baris..wahahaha(tertido le) sebab terlalau penat tambahan lagi dengan pancaragam yang bawak lagu patriotik yang lentoq gilerrr..... waktu sebelah malam pulak latihan untuk terima watikah.kecut perut kalau buat silap beb. kene libas kat pentas..adusss sakit..ade yang tertidur time ltihan kat dewan kene makan penampar...waduh2..

mase hari jadi mmg bes beb..semua paki baju istiadat,,bersemangat nak ditabal jadi Pegawai Muda..Tengku Mahkota Johor yang tauliahkan kami..bangge2..wahaha...dengan baju istiadat putih, biruy..memeang terasa best .silap muke je cam arang..budak darat lagi la..dah la baju putih saatu set plus muka cam arang..wahahha..nway udara jugak macho..






0 SILA KRITIK: